Belépés
furaila.blog.xfree.hu
"Nem az a fontos, hogy milyen iskolákat végeztél, hogy mit dolgozol, hanem hogy milyen EMBER vagy!" BMI ******
2005.10.25
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
...értékelés ellenpontja
  2008-03-05 09:37:17, szerda
 
   
  A politikai helyzet elemzése - hogy mindenki tisztán lásson a 2008. február 18-i Gyurcsány értékelés ellenpontjaként.

A 2007 év az 1989-es politikai változások óta a leghosszabb év volt. A 2007-es év 2006. szeptember 17-én kezdodött és valószínusíthetoen valamikor 2008 március 9-én fejezodik be a népszavazással. Ez a hosszú esztendo változatos, fordulatos év volt. A politikai paletta átrendezodése helyett politikai pótcselekvések sokaságát hozta. Egy nagyon fontos momentum köré koncentrálódott minden: a Gyurcsányi hatalmi gyakorlási rendszer egy majdnem diktatúra teljes kiépítése köré.

A Gyurcsány rezsim rendszerének kiépítése
Gyurcsány Ferenc a 2007-es évben kiépítette és megszilárdította a hatalmát az MSZP-n belül. A politikai csatározások során folyamatos hatalom- és erokoncentrációt hajtott végre, a saját családi kapcsolati tokéjét és üzleti partnereit bejuttatta az állami irányításba. Az MSZP-t ez alatt az idoszak alatt sikerült betagozni a hálózati rendszerbe. Az MSZP vezetoi által korábban eltartott vállalkozások a gyucsányi network hálózati rendszerétol kapják már a megrendeléseket. Ehhez a körhöz csatlakoztak a helyi szocialista hálózat közepes forgalmú vállalkozásai. Ezzel egy olyan átfogó gazdasági-politikai hálózat jött létre, amely alkalmas a pártfinanszírozás egy kézben való koncentrálására. Ennek egyik látványos eleme - leleplezodése - volt a Zuschlag-ügy és a helyzet komolyságát Karsai dühös nyilatkozata mutatja.

A politikai struktúra meghatározása:
a Gyurcsány-rezsim a média megjelenések által érzékelheto és gazdasági eszközökkel kontrolált politikai irányítási módszer. Lényegét tekintve az állam túlzott újraelosztó szerepének fölismerését kihasználó forrás, kontrollon, egyszemélyi döntésen alapuló politikai rendszer.
Történelmi példákat tekintve talán a Juan Domingo Peron által kiépített félfasiszta neoliberális kvázi diktatúrához hasonlítható. A példa annál is inkább megáll, mivel Peron szociáldemokratának tartotta magát. "Bár Perón szimpatizált az olasz fasizmussal, o maga nem hozott létre klasszikus értelemben vett totális diktatúrát. A fasiszta modell egyes elemeit akarta alkalmazni Argentínában, mert azokban a megkésett tokés fejlodés felgyorsításának biztosítékait látta. Ennek része volt a jobboldali szociális-gondoskodó állam megteremtése is." Késobbiekben ezt a szociális gondoskodáson keresztüli szavazat vásárlás, majd a második ciklusában a "gondoskodó államot" számolta fel.
A Gyurcsány-rezsim politikai viselkedése sokban hasonlít a félfasiszta államszervezéshez. A termelo komplexumok magántulajdonúak, de termelésük nyereségességét az állami támogatás biztosítja. A társadalmi pénzek magáncégek beruházásaiban kerülnek befektetésre, lehetoség szerint külföldön, ahol a társadalmi ellenorzés ezt nem éri utol. A nagy cégek felügyelo bizottsági posztokat biztosítanak a Gyurcsány-network tagjainak, akik a pozíció halmozásával biztosítják a szolgáltatások és a huség ellenorzését.

A Gyurcsány rezsim gazdaságpolitikája
A Gyurcsány-gazdaságpolitika nagyban hasonlít a Peron-féle politikára, azzal a különbséggel, hogy amíg a peronizmusban az államosított vállalatokat adták ki "hubérbe", addig a Gyurcsány-hálózat valódi magántulajdonba veszi az állami eszközöket. A különbségek azonban itt ki is merülnek.
Argentína vidéki lakosságának elszegényedését a peroni gazdaságpolitika okozta.
Az IMF által preferált pénzek egy lépésben kerültek a Peront támogatók kezébe.
A Gyurcsány-hálózat tagjai az EU forrásokkal és az állami kölcsönök elégetésével építették le a prosperáló gazdaságot.
A Magyarországon folyó gazdaságpolitika három alapelvbol áll: (1) szélesíteni a kiszolgáltatott elszegényedett népréteget, akik az állami újraelosztástól függenek; (2) a rétegek egymással versenyeztetése a folyamatosan, szándékosan csökkeno, csökkentett forrásokért; (3) egy önfinanszírozó szuk elit létrehozása, amely korlátlanul rendelkezik az állami fo bevételi források szétosztása felett.
A kiszolgáltatott rétegek folyamatos szélesítése tisztán gazdasági eszközökkel történik. A folyamatosan növekvo költségteher és a csökkeno vásárló értéku bérek létrehozták a kiszolgáltatott alsó-középosztályt. Az alsó- középosztálybeliek és a szegény rétegek egymással versengenek az ágazati béralkukban a központi támogatásokért, ezek a jelenségek a jelenlegi struktúrában akár munkahely szerint is meghatározhatóak.
A pénzek - források - elosztása magáncégeken keresztül történik. Ezek a cégek elképeszto vagyonok felett diszponálnak: az állami bevételek újraelosztása pályázati rendszeren illetve közbeszerzésen keresztül történik, ahol a bonyolítók 12%-os fix profittal dolgoznak és a cégek, amelyek a fejlesztési munkákat elvégzik, a számlázáskor 100%-os profitot érvényesítenek.

A mozgásterek szukítése
Ellentétben a demokrácia politikai felfogásával, a Gyurcsány-rezsim a minden értelemben vett választások korlátozására épül. Gyurcsány Ferenc hatalommegtartási módszerének egyik legfontosabb eszköze a mozgásterek szukítése. A rezsim mindenki, minden értelembe vett mozgásterét szukíti. Ez négy elem köré csoportosítható: (1) támogatói; (2) ellenzék; (3) önkormányzatok; (4) civil társadalom.
Gyurcsány Ferenc az MSZP mozgásterét a minimálisra csökkentette. Az MSZP-n belüli mozgolódásokat a források ellenorzése alá vonásával - koalíciós egyezteto tanács, kormánytanács (a tulajdonképpeni kormányzó tanács) - sikerült megfojtani 2007 augusztusában. A december körül kialakuló elégedetlenséget a források elzárásával való fenyegetéssel való folyamatos zsarolás és a túl jó idoben és jókor történt MSZP politikusok ellen elkövetett merényletkísérletek együttesen kezelték. Ennek látható jele volt a Hiller István elleni merényletkísérlet, o Szilivel tárgyalt egy lehetséges új MSZP vezetésrol.
Nem állítható bizonyosan az összefüggés - szélsoségesek mindig vannak, de taktikailag a merényletek túl jól jöttek Gyurcsánynak hatalma megerosítése érdekében, attól függetlenül, hogy a rezsim kiszolgálói vagy ellenzoi állnak mögötte.

Gyurcsány Ferenc az ellenzék mozgásterét is beszukítette. Zseniálisnak mondható taktikával a szélsoséges - valójában radikális - elégedetlenségek megnyilvánulását sikerült összemosni a Szövetségesek (Fidesz és szövetségesei) tevékenységével. Ez kivette a szövetségesek kezébol a kezdeményezést 2006 októberében és meggátolta az elorehozott választások utcai kikényszerítését, sztrájkokkal, utcai tüntetésekkel. Ez idot adott Gyurcsánynak az erok további koncentrációjára, megerosödésére, a gazdasági újraelosztási rendszer teljes maga alá gyurésével a 2007-es esztendoben.

A Szövetségesek mozgástere a civil hatalomváltásra korlátozódhat. A beszukült mozgástérben azonban a Szövetségesek képesek voltak egy anti-gyurcsányista platform létrehozására, amely lassan eléri a 2006 oszi tüntetések kényszeríto politikai erejét. Ez 2007 decemberére jól körülhatárolható szervezetekbol áll, melyek civil tagja a LIGA, politikai tagja a Szövetség, gazdasági oldalon a MKIK és az MGYOSZ áll. Az anti-Gyurcsány platformot jól láthatóan a gazdasági lehetoségek, gazdasági mozgásterek és a gazdasági források szukítése, szukülése kovácsolta egybe. A platform ideológiai alapú: az autoriter - kvázi diktatúra - elleni összefogásról van szó.

Gyurcsány Ferenc az önkormányzati rendszer átalakításával, az Önkormányzatok forrásainak központosítását teremtette meg. A 2006. október 1-én elszenvedett vereség után a forrásszukítés taktikája mellett döntött. Lampert Mónika és azt követoen Bajnai Gordon ennek a feladatnak a végrehajtói. A rendszer antidemokratikus voltának ez a legjobb bizonyítéka, hiszen az Alkotmánybíróság (AB) 2007. novemberi határozatában szólított fel a megyei önkormányzatok mozgásterének visszaállítására, ezt azonban a Gyurcsány-rezsim egyszeruen figyelmen kívül hagyta: a 2008-as évre nem irányzott elo költségvetési forrást a hivatali muködtetésre - azaz közvetlen, egyértelmu bizonyítékát adta, hogy a Gyurcsány-rezsim nem akarja betartani az alkotmányos kereteket.

Gyurcsány hatalomgyakorlási módszerének az egyik legfontosabb területe, ha nem a legfontosabb módszere - a civil társadalom megfélemlítése. Ennek eszköze az egzisztenciális problémákkal való folyamatos fenyegetés. Ennek elso lépése a 2002-ben a 23 millió románnal való riogatás, amely Lengyel László egyik írása szerint az életmód-dicsekvésre, az életmód féltésre alapozódott. 2004-ben a kettos állampolgárságról szóló népszavazás a következo állomás volt ebben a játszmában. A végso döfést azonban a 2006. oszi kormányellenes tüntetések vérbefojtása és a 2006 és 2007-ben a lakossági adósságspirál kialakítása és 2008 januárjában a forint zuhanórepülése együttesen adta meg.
A civil társadalmat teljesen sikerült megfélemlíteni: a sztrájkok támogatása egzisztenciális okokból csekély, az utcai megmozdulások, a titkosszolgálati provokációk és a rendorség többször bebizonyosult törvénytelen magatartása miatt együttesen elképzelhetetlenek már spontán módon.

A Gyurcsány rezsim támogatói háttere
A Gyurcsány rezsim alapját négy fo érdekcsoport képzi: (1) kelet-európai üzleti-titkosszolgálati háttér; (2) magyarországi nagyvállalkozók; (3) magyar szervezett bunözés; (4) nemzetközi befektetoi kör.
Magyarország gazdasági fejlodésének akadályozása a szlovák és román titkosszolgálatok egyik kiemelt feladata 1995 óta. Az 1998 és 2004 között elindult fejlodés leginkább a szlovák politikai vezetést és a kapcsolódó volt szovjet titkosszolgálati üzleti network-t veszélyeztette. Az Orbán-kormány által felvállalt "európa gazdasági közepe" program veszélyeztette a KGB hálózatán keresztül muködo orosz kelet-európai terjeszkedést, mivel egyértelmu és visszafordíthatatlan nyugati orientációt alakított volna ki. A magára találó magyar gazdaság a szlovák államot közvetlenül veszélyeztette, a román államot közvetve. Mindkét államnak szüksége volt idore ledolgozni a gazdasági hátrányt.
Ezért minden segítséget - pénzügyi, politikai és gazdasági - megadtak a Gyurcsányt támogató Apró-klánnak. Emlékezzünk arra, ahogy a szlovák titkosszolgálat nyilatkozataival támogatta Gyurcsányék 2006-os kampányát, illetve emlékezzünk a K&H ügy román szálaira.
A gyurcsányi hatalomátvétel annak volt eredménye, hogy a támogatók Medgyessyvel nem látták biztosítva, hogy 2006-ban meg tudja tartani a parlamentben 30% fölötti pozícióját az MSZP. A Szövetségesek 2/3 fölötti gyozelme a politikai rendszer stabillá válását jelentette volna Magyarországon, az ország politikai újra egyesítését és gazdasági struktúraváltást.

A külföldi titkosszolgálati háttéren túl magyarországi nagyvállalkozók támogatták a Gyurcsány-rendszer megerosödését. Számukra a Szövetségesek hatalomra kerülése az állami források megszunését és a valódi versenyhelyzetben vagyonvesztést jelentettek volna. Ennek jó példája a Wallis és a többi a szocialistákhoz kötheto vállalkozás 2000 és 2006 közötti mérlegeredményei. Jól látható ezekben a kimutatásokban, hogy a 2003-tól jelentosen megnövekednek ezeknek a cégeknek a bevételei. A nagyvállalkozói csoport ezalatt az öt év alatt teljes egészében leszívta az állam tartalékait. A nagyvállalkozói kör kezébe került minden, ami pénzt hozhat az államon belül: ez alól e percig a közlekedés, az adó, az egészségügy és a rendorség a kivétel. A tulajdonosi kör az orosz titkosszolgálat fedo szervein keresztül szlovák, román és magyar volt titkosszolgálati rendorségi tisztek, illetve a magyar kormánypártok tagjai. Ki kell emelni, hogy a befektetési alapokon keresztüli tulajdonolás (ingatlanok, gáz és olajipar, logisztika és végül most az egészségügy) egyfajta biztosítékként muködik Gyurcsány Ferenc kezében.
A politikai hatalom és a magyar titkosszolgálati és rendori felsovezetoi kapcsolatokon keresztül kiépült magyar maffia közös vállalkozásában az a gazdasági rendszer, mely az állami forrásokon keresztül próbálja tisztára mosni az olaj- és kábítószer jövedelmeket.
A Gyurcsány rezsim fenntartásában a politikai vezetésen kívül a jelenlegi rendori felsovezetés a leginkább érdekelt. A mai magyar rendori vezetés - néhány kivételtol eltekintve - a magyar titkosszolgálati network embereibol áll. Ezek legtöbbje nagy értéku buncselekményekkel komoly vagyonokra tett szert - vám- és kábítószerügyek -, és ezeket off shore cégeken, befektetési alapokon keresztül részvényekben, itthon fektette be cégekbe. A rendorség kézben tartását ezért ezek a maffiához közel álló szolgálati és rendorségi fotisztek végzik el. Ezt a legtöbb, valamit magára adó nyugati szolgálati, korrupcióellenes és politikai elemzés leírja. (Emlékezzünk azokra a kijelentésekre: a maffia beépült a politikába, a maffia beépült a rendorségbe...)
Az elemzések szerint Magyarországon a jelenlévo kelet-európai maffiatoke kifehérítésére tett kísérletnek lehetünk tanúi a Gyurcsány-rezsim alatt: az EU-pénzeken keresztül kívánják kelet-európai bunözok tisztára mosni olaj-, drog-, fegyver- és embercsempészetbol, emberkereskedelembol származó pénzeiket.
Ehhez a Bajnai Gordon vezette minisztérium hozzáállása kiváló lehetoséget biztosít.
Ennek egyik látványos megjelenési formája a Zuschlag-ügy és ezért folyik be lassan a gazdaságba az EU-pénz.

A gyurcsányi rezsim tulajdonképpen bizonyos szempontból a kelet-európai volt titkosszolgálati network fedoszervének tekintheto. Ezért volt kulcsfontosságú Laborc Sándor kinevezése, hiszen o az egyetlen, aki a teljes hálózatot személyesen ismeri (szlovák, román, bolgár és orosz, kínai csoportokat).

A nemzetközi befektetoi kör adja az egyik leglényegesebb támogatást a Gyurcsány-rezsim részére. A befektetok személyéhez való kötése Gyurcsány egyik hosszú távú célja volt 2007-ben. Az osztogatás során felvett állami kölcsönöket a kölcsönt adók cégein keresztül égette el. Ugyanakkor a kölcsönök visszafizetésére garanciát vállalt, hozzákötötte magát a visszafizetéshez és ezzel zsarolja az adósságfinanszírozókat. (Politikai változás esetén az új kormánynak - a törvénytelenségek miatt - lehetosége lehet, lesz bizonyos adósságok szanálására, vagy átütemezésére.)
Az egészségügy privatizációja a végso lépés a Gyurcsány-rezsim kezében: a londoni klub befektetoi körének, illetve egészen pontosan a személyéhez kapcsolódó network-hoz kötése - az államadósságot finanszírozó magán befektetok számára teszik lehetové az egészségügy privatizációját - EBRD, saját személyes lekötelezettjei, jelenlegi rendorségi, szolgálati vezetok és fohivatalnokok off shore cégeken keresztül, MSZOSZ, ÉT, stb. A tulajdonképpeni cél bebetonozni a hálózatot, visszafordíthatatlanná tenni a folyamatokat és a társadalmi mobilitást befagyasztani.

A gyurcsányizmus hatalmi eszköztára
A Gyurcsány-rezsim három fo eszközre számíthat: (1) a média; (2) rendorség; (3) a magyarországi lakossági bankok, pénzügyi alapok. A rendszer fenntartásához és radikalizálásához ezt a három hatalmi tényezot a gyurcsányi network teljesen maga alá gyurte.
A médiában 70%-os túlsúllyal rendelkezik a Gyurcsányt támogató network. A gyurcsányi rendszert kiszolgáló média folyamatos állami támogatást kap és ezt megszolgálandó teljesíti az igényeket. A média legyurésének legjobb példája, az RTL Klub és a TV2 esete - mindkét csatorna engedélyét enyhén szólva is vitatható módon hosszabbították meg és törvényileg akadályozzák a digitális musorszórás bevezetését, fenntartva a két csatorna 70% feletti - azaz gyakorlatilag teljes - monopóliumát. Cserébe ezek a cégek a reklámlehetoségeket és a híreket a gyurcsányi network igényének megfeleloen szállítják.

A hatalmi ágak közül a rendorség megszerzése ment talán a legsimábban. A rendorség gyakorlatilag mára a magyar maffia fedoszerve. A felso vezetok - kevés kivétellel - a Gyurcsányi network-hoz tartoznak. A rendorség állományának 15-30%-a folyamatosan buncselekményekbol tartja el magát és családját az egzisztenciális kiszolgáltatottság miatt. Ezeket a vezetés megbocsátható stikliknek tartja, ezzel zsarolva oket. A rendorségi vezetés képtelen felszámolni az illegális piacokat a Fovárosban (ilyen a budapesti belvárosban három is muködik) - vajon miért?
A rendorség ezért nem a demokratikus rendszer - az EU és a Magyar Alkotmány - védelmezoje, hanem a rezsim egyik leghívebb kiszolgálója. Ennek oka a törvényi szabályozás és a magyar igazságszolgáltatás elképeszto állapota: egy munkaügyi ítéletre akár 2-4 évet is várni kell, illetve a bírósági ügyekben sok esetben kifogásolható az eljárás korrektsége, például a Postabank ügyben.

A jelenlegi rendszer legfontosabb támogatói a lakossági bankok. A személyi illetve fedezeti hiteleket politikai megrendelésre adják ki a leheto legenyhébb feltételekkel. A hitelekbol keletkezo veszteségeket a bankok az állampapírokon keresztül, illetve a vállalkozók finanszírozásán és néhány vitatható elszámoláson keresztül hozzák be. A bankrendszer ezáltal tulajdonképpen finanszírozza a gyurcsányi rezsim muködését, hiszen a létrehozott lakossági adósságspirált fenntartja, annak ellenére, hogy veszteséges a lakossági üzletág. A muködés során azonban extraprofitok is keletkeznek, ilyen például az állampapír üzlet (az államadósság finanszírozása). Ez akkora haszonnal jár, hogy finanszírozhatják a kormány muködését a lakosságon keresztül.

Válságtünetek
A gyurcsányi rendszer 2007 végére stabillá vált, ugyanakkor elidegenedett a társadalomtól. Elérte azt a pontot, ahonnan nincs visszatérés az eredeti rendszerhez, a rendszerváltás rendszeréhez. Meglátásom szerint két út van: (1) a rendszer összeomlik; (2) a rendszer megszilárdul.
Az elso esetben két forgatókönyv létezik: a Szövetségesek kiharcolják az elorehozott választásokat 2008-ban, hogy 2009 májusában az EU választásokkal együtt meg lehessen tartani. Ez a jobb forgatókönyv. A rosszabbik, hogy a network végrehajt egy látszatváltást. Szóba kevés ember jöhet, talán Bokros Lajos, illetve a gazdaságól elobányászott, varázslónak beállított középszintu network tagok. Közepesen rossz forgatókönyv ebben az esetben Szili, Hiller és az 57-ek. Ebben az esetben az MSZP egyik platformja "megcsinálja" a népszavazás után (2008. március) a valódi váltást, és 2010-ben 25 és 35% között sikerül átmenteni a pártot, míg a network az SZDSZ-szel együtt háttérbe húzódik.

A második esetben - a rendszer megszilárdítása esetén - nagyon komoly kivándorlási hullám fog megindulni 2010 és 2011 környékén - akár csak 1956-ban.
Amennyiben a Szövetségesek nem tudják kieroszakolni a választásokat vagy egy teljes 2/3 feletti gyozelmet vizionálni, elore jelezni és 2010-re ezt végrehajtani, akkor a magyar 25 és 45 év közötti többnyelvu muszaki és gazdasági értelmiség kivándorol. Számítani lehet ketto- és háromszázezer közötti magasan képzett magyar munkavállaló kivándorlására. Ez esetben a magyar gazdaság teljesen tönkremegy és ez az EU versenyképességét megroppantja.
Az utóbbi forgatókönyv Gyurcsány hatalomban maradását vagy a hatalom környékén maradását eredményezi. Ez utóbbi forgatókönyv elsosorban a szlovák, szerb, román és orosz titkosszolgálatok által támogatott forgatókönyv. Ez az egyik fo menekülési lehetosége Gyurcsánynak. Ez esetben alkupozícióját kihasználva az oroszoknak játssza át a Kárpát medencét, Ukrajnát és a Kelet-Balkánt.

Az egészségügyi privatizáció valódi célja
A magyar egészségügyi privatizációs törvény lehetoséget biztosít a pénzek OECD országokba való befektetésére. Ezek között az országok között olyan régi jól muködo "demokráciák" vannak, mint Oroszország. A jelenleg kiépítés alatt álló déli gázvezeték-rendszerbe való befektetés látszik a legbiztonságosabbnak a regnáló elit számára. A Kékáramlat vs. Nabucco vitában egyértelmuen lehet látni: a magyar neoliberális elit az orosz vonalat támogatja. Meg nem erosített hírek szerint, ahogy Schröder az északi, úgy Gyurcsány a déli orosz rendszer vezetoje lesz.
A magyar egészségbiztosítási pénzek befektetése a Kékáramlat-ba azt eredményezi, hogy Magyarország egészségügyi bevételei orosz felügyelet alá kerülnek és a Gyurcsányi network ellenorzése megmarad. Ezzel olyan zsarolási pozíciókhoz jut a network, amely alkalmas a hatalmuk részbeni átmentésére a gazdaságba, illetve a felelosségre vonás elkerülésére, a Szövetségesek teljes gyozelme esetén is.

A magyar helyzet veszélyei
Jelen pillanatban úgy látszik, hogy az EU sorsa (és ezzel az USA sorsa is) Magyarországon is áll vagy bukik. A vezeto amerikai és európai politikai körök nem ismerték fel a válság mintázatot, mivel az Irak - Irán és az elnökválasztás, illetve a kialakult pénzügyi válságprobléma körében körbejárnak. A Demokrata Párt a Ház megnyerésével van elfoglalva, míg a Fehér Ház az Izrael által kiprovokált iraki háború problémáit igyekszik orvosolni.
Az EU a szociális és gazdasági válsággal van elfoglalva.

A létrejött probléma sokban hasonlít a dél-amerikai és afrikai államokban feltalálható válság mintázatokra. A befektetési társaságok - IMF és EBRD - által generált problémák kormányválságokhoz vezetnek, amelyekben a rendpárti hatalmon lévo neoliberális - valójában libertin - elit a társadalom ellenére kormányozza az országot. A választások - a választási csalások és az Alkotmány figyelmen kívül hagyása miatt - lényegében nem változtatják meg a politikai erotereket. A gyurcsányi network által használt módszertan sokban hasonlít a dél-amerikai politikai rendszerek viselkedési módszerére.

A helyzet több mint veszélyes. A gyurcsányi csoport - network - gyozelme esetén a keleti hatalmak kezébe kerül az EU legfontosabb kereskedelmi folyosóinak ellenorzése. A kisantant országai és a Gyurcsány-rezsim együttesen képesek lesznek az EU kereskedelmét átjátszani az orosz partnernek, és megszületik az orosz eurázsiai kereskedelmi birodalom, amelynek egyik központi elosztója lesz a Kárpát-medence.

Végkövetkeztetések
A Gyurcsány Ferenc által kiépített rendszer nem demokrácia. A rendszer azért nem totalitárius diktatúra, mert az igazságszolgáltatás minden ágát még nem volt képes bekebelezni. Jelenleg a bíróság polgári ügyekkel foglalkozó része viszonylagos függetlenséget mondhat magáénak. Ez azonban csak a következo választásokig maradhat fenn, mert nagyjából ebben az idoben - 2011 - éri el a szociális válság a felso-középosztályt. Ekkor a jogállamiság teljesen megszunik és egy a Milosevics Szerbiájához hasonló, nyitott határral rendelkezo diktatúra alakulhat ki. A politikai rendszer hasonlóan zavarossá válhat, mint az olasz politikai rendszer a '60-as, '70-es években.

A rezsimnek már nincs veszteni valója, az elkövetett cselekményeik miatt egy új rendszerváltás esetén mindenképpen felelniük kell. Jelenleg ezért a félelem irányít: a network fél a felelosségre vonástól. Ezért az idohúzásában érdekelt. Reménykedik, hogy valamely idopontban lesz alkalma saját magát átmenteni vagy a gyoztes oldalon pozícióban maradni. A rezsim kiszolgálói közül az un. balliberális értelmiség és a rendori felso vezetés az, amely a végsokig ki fog tartani a rezsim mellett. Ezért nem várható a törvényes hatalomátadás még 2010-ben sem. Valami hasonlóval fognak próbálkozni, mint 1989-ben: elore beépülnek a Szövetségesek közé és a nemzeti összefogás égisze alatt az átmeneti idoszakban biztosítani kívánják befektetéseik védelmét. A rendorség akár törvénytelen eszközökkel is fenn fogja tartani - fenntartja - Gyurcsány hatalmát és biztosítani fogja a pénzek kimenekítését.

A magyar Alkotmányban meg vannak a lehetoségek a helyzet kezelésére - Köztársasági Elnök felszólíthatja az országot az Alkotmány 2§/3 értelmében az ellenállásra. A maffiamódszereket használó rezsim által megfélemlített közjogi méltóságok egyike sem meri felvállalni ezt a lépést, mert ez beismerése volna a saját tevékenységük kudarcának. A hivatalnoki réteg illetve a rendorség nem fog közbelépni.

Lehetséges forgatókönyvek
Mindezek ellenére a helyzet nem reménytelen. A lakosság türelme kezd elfogyni, mert a közüzemi számlák a fogyasztói kosárban lassan túllépik az 50%-os lélektani határt. Ma Budapesten egy átlagos dolgozó fizetése 12%-át fizeti ki azért, hogy elmenjen dolgozni és 55%-át azért, hogy legyen víz, villany és futés. Ez a helyzet társadalmi robbanással fenyeget.
Ennek kezelésére a Gyurcsány-rezsimnek láthatóan nincs és nem lehet forgatókönyve.
A Szövetségeseket láthatóan azzal zsarolják, hogy ez könnyen elsöpörheti a teljes politikai elitet. Ebben bevetik a teljes közvélemény-kutatást és minden rendelkezésre álló eszközt.
A közvélemény-kutatások jelenleg óriási bizalomhiányt mutatnak a politikai elittel szemben. A helyzet az, hogy nem azonos okokból, - bár ezt megpróbálják elhitetni a rezsim kiszolgálói - nagy az elégedetlenség. Ez nagyon fontos!

A Szövetségesek támogatása a kormánnyal szembeni tevékenységükben jelenleg 78% fölötti, tehát 2007-i mérések alapján a társadalom a rezsim ellen és a Szövetségesek mellett van.
Akkor miért az elégedetlenség?
Mert a választók nem értik, hogy miért nem "tesz valamit a FIDESZ". Lakossági szempontból minden nap a jelenlegi rezsim alatt további szenvedés és további kín, reménytelenség. Ezzel szemben politikailag bele kell fojtani a gyurcsányi rezsim diktatúráját a saját szennyébe. Az elkövetkezok ezekbol az alapelvekbol kiindulva levezethetok.

Három valódi alternatívával rendelkeznek a Szövetségesek:

- A Köztársasági Elnök a jogállamiság megszunésének veszélye miatt felmenti Gyurcsány Ferencet esküjének megszegése okán, mivel az egészségbiztosítási törvényt nem hajlandók népszavazási kontroll alá vetni. Erre lehetosége van.
Ezt nemzetközi visszhangja miatt szintén lehetetlen lenne kimagyarázni. Ez egy "nemzeti egységkormány" megalakulását feltételezi. Ez az egyik legvalószínutlenebb forgatókönyv.

- A gyoztes, nagyarányú népszavazási részvétel után visszaadják a Szövetség tagjai a képviseloi mandátumokat. Ebben az esetben elorehozott választások lesznek, még osszel. A kormány ezt nem tudja kimagyarázni sem nemzetközileg, sem itthon. Ez a közvélemény-kutatási adatokat ismerve 90% fölötti támogatást eredményezne. Talán ez járna a legkisebb társadalmi megrázkódtatással. Ennek közepes valószínusége van.

- A Szövetségesek megpróbálják négyszer megverni 24 hónap alatt a Gyurcsány rezsimet a választásokon, népszavazáson. Ez a Szövetségesek számára a legkockázatosabb út. Ennek a forgatókönyvnek az oka: a társadalmi krízis elkerülésének vágya. Megpróbálják a Szövetségesek megfojtani a MSZP-SZDSZ-MDF által kialakított rendszert. Siker esetén a rendszerváltás libertariánus (szabados - ököljogon alapuló) rendszere megszunik és egy teljesen új nemzeti politikai rendszer alakul ki. Ez utóbbi a teljes megsemmisítésbe taszítaná a jelenlegi politikai rendszert, a támogatóit és a pénzügyi háttérfinanszírozókat.

A két utóbbi változat az, amely elfogadható és nem biztosítana menekülo utat az gyurcsányi network-nek. Ezt látta át Orbán Viktor és a tanácsadói háttere, amikor a népszavazási kezdeményezést megindították. A Gyurcsány mögött álló politikai elemzok és a rezsim kiszolgálói ezért próbálták akadályozni a népszavazást. Az MSZP párttagoknak egyetlen lehetosége van a menekülésre, idoben kiszállni valahol a 10-15%-os támogatottság környékén.

Befejezésül
A posztmodern korban a háború eszköze a gazdaság, Joseph Stiglitz szerint. A gazdaság az, amely meghatározza a társadalmat. A valódi fegyveres konfliktusok nem mások, mint a gazdasági rendszereken kívül esoket bekényszeríteni a gazdasági háborúba. Magyarországon egy gazdasági eszközökkel vívott polgárháború folyik. Az MSZP-SZDSZ által folytatott gazdasági polgárháború - háború az ország ellen - a végéhez közeledik. Hasonlót átélt már a társadalom az 1950-es években, az akkor hasonló módszereket használó kommunista rezsim hat év után fulladt bele a muködésképtelenségbe. A vázolt forgatókönyvek közül az utolsó esetben az MSZP-SZDSZ konglomerátumot a teljes megsemmisülés fenyegeti.
Ez a végét jelenti az 1949-ben létre jött és 1956-ban, 1989-ben megreformált államkapitalista autokratikus államrendnek. A kérdés az, hogy mikor veszi észre az MSZP-SZDSZ, hogy ki kell szállni a hintából és lesz-e elég bátorsága hozzá a képviseloknek? És a legnagyobb kérdés: van-e elég kitartás a társadalomban megvívni a modern kori szabadságharcát, polgárháborúját a 60 éves diktatúra ellen, melyben csak négy éven keresztül volt remény.

Dr. Prugberger Tamás
 
 
1 komment , kategória:  Általános  
Címkék: korrupcióellenes, alkotmánybíróság, titkosszolgálati, államkapitalista, visszafizetésére, legkockázatosabb, gazdaságpolitika, magántulajdonúak, felgyorsításának, visszafizetéshez, visszaállítására, erokoncentrációt, antidemokratikus, megszilárdította, meghatározhatóak, megnyilvánulását, nyilatkozataival, koncentrációjára, körülhatárolható, tevékenységükben, elégedetlenségek, mérlegeredményei, struktúraváltást, kikényszerítését, elégedetlenséget, újraelosztástól, egzisztenciális, kiszolgáltatott, kulcsfontosságú, központosítását, nagyvállalkozók, privatizációját, versenyeztetése, lekötelezettjei, ellenpontjaként, megrendeléseket, politikai helyzet, 1989-es politikai, hosszú esztendo, politikai paletta, nagyon fontos, majdnem diktatúra, 2007-es évben, politikai csatározások, saját családi, állami irányításba, idoszak alatt, hálózati rendszerbe, gyucsányi network, körhöz csatlakoztak, helyi szocialista, olyan átfogó, Gyurcsány Ferenc, Juan Domingo Peron, Hiller István, Lampert Mónika, Bajnai Gordon, Lengyel László, Laborc Sándor, Magyar Alkotmány, Bokros Lajos, Demokrata Párt, Fehér Ház, Milosevics Szerbiájához, Köztársasági Elnök, Gyurcsány Ferencet, Orbán Viktor, Joseph Stiglitz, Prugberger Tamás,
BMI ****** (#1)   2008-03-05 20:00:45
Tisztelt Olvasok!

Azt a bizonyos ELLNEPONTOK cimu irast, amiben egyebkent valoban sok izgalmas
felteetelezees van, nem en irtam.
Hozzam is ugy kuldteek kb 2 hete, akkor meeg Dr. Prugberger Tamas
iraasakeent.
De ezek utan maar az sem biztos, hogy o irta.
Kerem, akinek eddig tovabbitottaak, kuldjeek el ezt a leveet is.
Udvozlettel:
Dr. Freund Tamas

Tamas F. Freund, Ph.D., D.Sc.
Director
Institute of Experimental Medicine
Hungarian Academy of Sciences
Budapest 8.
Szigony u. 43
H-1083 Hungary
Phone:+361-210-9410
Fax: +361-210-9412
Új komment
Név:
E-mail cím: ( csak a blog tulajdonosa látja )
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Belétünk a Sárkány évébe, béke vagy nagyobb háború vár ránk?
Még zöld a chili paprikám, ha beviszem a lakásba tovább fejlődik?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
még több kérdés
Blog Címkék
Png kutya  Alvó cicák  Miért kiabálunk amikor dühösek...  Alvó cicák  Illyés Gyula - Milyen hamar.  Facebookon kaptam  Szép estét kedves látogatóimna...  Miért kiabálunk amikor dühösek...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam Mírjam barát...  Nagyi telefonál  Garai Gábor - Takarítás  Facebookon kaptam  Nagyon különös  Gyökössy Endre - Virágok virág...  Facebookon kaptam  Nagyi telefonál  Akarat  Facebookon kaptam  Png férfi  Facebookon kaptam  Egy hatékony szolga  Reggel van  Nagyi telefonál  Facebookon kaptam  Kövesd a cowboyt!  Neked tudnod kell  Kellemes délutánt kívánok  Jónás Tamás – Végtelen b...  Németh László tollából  Facebookon kaptam  Németh László tollából  Facebookon kaptam  Paul David Tripp Április 20  Facebookon kaptam  Akarat  Hogy lehet megtartani  Makszim Gorkij gondolata  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Boldog születésnapot a ma ünne...  Csak a fogyatkozás látható  Az engedelmesség miért nem vál...  Albert Einsteinről  George Byron - Ahogy itt jár -...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam Krisztinától  Leonardo da Vinci gondolata  Facebookon kaptam  A jó emberek mindig szépek mar...  Akarat  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam Cs Ildikótó...  Png kutya  képre írva  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Nem számIt  Nagyi telefonál  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Szép álmokat!  Minden harmadik...  George Byron - Ahogy itt jár -...  A másik dolog,  Facebookon kaptam  A jó emberek mindig szépek mar...  Facebookon kaptam Krisztinától  Facebookon kaptam  Ami embereknek lehetetlen, az...  Mit beszél, nem értem, hogy m...  Facebookon kaptam  Csak a fogyatkozás látható  Fehér virág  Png csokor  Még csak most kezdődik a nap  Akarat  Örülök, hogy látlak!  Facebookon kaptam  Kellemes vasárnapi kikapcsolód...  Facebookon kaptam  Gyökössy Endre - Virágok virág...  Facebookon kaptam  A másik dolog,  Akarat  Varga János Veniam - Fontos sz...  Tavaszi kép  Nagyi telefonál  Julian Brass gondolata  Facebookon kaptam Cs Ildikótó...  Neked tudnod kell  Hazára minden embernek szükség...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Nagyi telefonál  Facebookon kaptam  Png férfi  Akik bántanak téged 
Bejegyzés Címkék
politikai helyzet, 1989-es politikai, hosszú esztendo, politikai paletta, nagyon fontos, majdnem diktatúra, 2007-es évben, politikai csatározások, saját családi, állami irányításba, idoszak alatt, hálózati rendszerbe, gyucsányi network, körhöz csatlakoztak, helyi szocialista, olyan átfogó, kézben való, helyzet komolyságát, politikai struktúra, média megjelenések, állam túlzott, példa annál, olasz fasizmussal, fasiszta modell, megkésett tokés, szociális gondoskodáson, második ciklusában, félfasiszta államszervezéshez, termelo komplexumok, állami támogatás, társadalmi pénzek, társadalmi ellenorzés, nagy cégek, pozíció halmozásával, huség ellenorzését, államosított vállalatokat, állami eszközöket, különbségek azonban, peroni gazdaságpolitika, lépésben kerültek, állami kölcsönök, prosperáló gazdaságot, kiszolgáltatott elszegényedett, állami újraelosztástól, rétegek egymással, önfinanszírozó szuk, kiszolgáltatott rétegek, folyamatosan növekvo, csökkeno vásárló, szegény rétegek, ágazati béralkukban, központi támogatásokért, jelenlegi struktúrában, cégek elképeszto, állami bevételek, bonyolítók 12%-os, fejlesztési munkákat, számlázáskor 100%-os, mozgásterek szukítése, demokrácia politikai, minden értelemben, rezsim mindenki, minimálisra csökkentette, források ellenorzése, tulajdonképpeni kormányzó, december körül, források elzárásával, rezsim kiszolgálói, ellenzék mozgásterét, szövetségesek kezébol, kezdeményezést 2006, elorehozott választások, erok további, gazdasági újraelosztási, 2007-es esztendoben, civil hatalomváltásra, beszukült mozgástérben, 2006 oszi, anti-Gyurcsány platformot, gazdasági lehetoségek, gazdasági források, platform ideológiai, önkormányzati rendszer, forrásszukítés taktikája, rendszer antidemokratikus, legjobb bizonyítéka, megyei önkormányzatok, 2008-as évre, hivatali muködtetésre, alkotmányos kereteket, egyik legfontosabb, legfontosabb módszere, civil társadalom, egzisztenciális problémákkal, életmód féltésre, kettos állampolgárságról, következo állomás, végso döfést, lakossági adósságspirál, forint zuhanórepülése, civil társadalmat, , ,
2024.03 2024. április 2024.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 7719 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 784
  • e Hét: 6292
  • e Hónap: 14896
  • e Év: 50837
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.